Torsdag d. 19.maj 2011
Meteorologerne har lovet godt vejr det meste af bededagene – kun søndag ser ud til være usikker – så vi havde besluttet os for at turen skulle gå til vores foretrukne plads: Enø Camping.
Vi havde sendt en mail til Tina fredag d. 13. (!) om aftenen – men hørte ikke noget før end at Tina ringede tilbage mandag morgen med besked om at alt faktisk var udsolgt; men hun havde netop fået et afbud, så der var plads til os.

Vi fik begge listet os af sted fra job lidt tidligere torsdag eftermiddag så kl. 15:45 var vognen spændt efter bilen og kursen sat mod Enø. Som sædvanlig var vi ikke de eneste på vejene ud af København og turen ned til Køge gik med 30-50 km/t. Men da vi først havde lagt Storkøbenhavn bag os var der ingen trafik.
Omkring 17:30 ankom vi til Karrebæksminde – og listede over ”Græshoppen” (som er under renovering, så der kun er et smalt spor til såvel biler såvel som fodgængere) til Enø. Tina var i fuld gang i receptionen vi fik os indskrevet – og var glade for at vi havde booket, da der var andre som blev afvist da der ikke var flere pladser.
Campingvognen blev placeret på plads 201 og forteltet rejst – alt mens Sophus holdt øje med alle der passerede på ”hovedgaden” lige udenfor vores plads.
Vi var klar til aftensmad omkring kl. 20 – lige inden havde Sophus fået mad og var blevet luftet – og vi sad i forteltet og nød en omgang Tapas og rødvin i en dejlig dansk forårsaften.
Nå ja – så var der lige lidt panik hos Kasper da det viste sig, at han havde glemt såvel tegnebog som cigaretter i trøjen hjemme i Hvidovre…

Fredag d. 20. maj 2011
Vejret er – som lovet – stadig godt, om end der er nogle tynde slørskyer på himlen først på dagen. Morgenbrødet og en avis blev hentet hos bageren og vi nød en dejlig morgen/formiddag ved vognen.
Sidst på formiddagen var vi en tur rundt ved de forskellige fiskehandlere og røgerier på begge sider af kanalen – det resulterede i, at Kasper købte ½ kg. fjordrejer som han derefter brugte de næste par timer på at pille, så vi kunne få en lækker forret til aften.
I løbet af eftermiddagen var de sidste skyer brændt af. Vi gik en god tur rundt i hele sommerhusområdet for derefter at ende ved is-kiosken!
Aftensmaden bestod – ud over fjordrejerne – af en steak på grillen, hertil kartofler i fad (grill) og en tomatsalat. Som afslutning fik vi jordbær – købt ude ved indkørslen til pladsen – godt nok var de tyske da vi ikke ville give over det dobbelte for danske!

Lørdag d. 21. maj 2011
Meteorologerne har tilsyneladende gættet rigtigt for vejret er stadig helt perfekt. Vi nyder morgenmaden og at se på pladsens liv omkring os. Hele stemningen på Enø Camping giver os fornemmelsen af ”en stor familie” – alle hilser på hinanden uanset om det er fastliggere eller weekendgæster, ligesom Ulf og Tina kommer igennem pladsen hele tiden. Det giver en helt speciel stemning som vi ikke har fundet andre steder.
Formiddagen brugte vi på en tur over broen til loppemarkedet i Karrebæksminde – ikke fordi vi fandt noget vi ville købe, men det er nu meget hyggeligt at gå rundt og se på de små boder.
Vi besluttede os for at køre en tur til Gisselfeld Kloster for at se på klostret, parken og ikke mindst Paradehuset (Orangeri). Det var rigtig hyggeligt at gå rundt i parken. I Paradehuset fik specielt Kasper en god snak med Stig Lauritsen omkring blomster og specielt geranierne (som vi købte et par stykker af).
Da vi kom tilbage til Karrebæksminde var broen oppe – med det resultat at køen af biler voksede flere kilometer bagud. Udskiftningen af vejbelægningen på broen betød at der var kaos for at komme over – specielt fodgængerne mente ikke at lysreguleringen gjaldt for dem med et resultat at kun 1-2 biler kom over i hver retning af gangen. Det hjalp først da to mand fra brovagten manuelt stod og dirigerede færdslen; men alligevel tog det godt 30 minutter at komme det sidste stykke over broen!
Da vi har bryllupsdag i morgen (13 år – tænk engang som tiden flyver) havde vi besluttet os for, at vi ville ”flotte” os med middag på Enø Grill & Steakhouse. Så middagen stod på Enø Plankesteak og en dejlig stor fadøl.
Igen her til aften var vinden løjet helt af og aftenstemningen omkring grillen var helt sydlandsk med udendørs musik og masser af mennesker; et rigtigt leben!

Søndag d. 22. maj 2011
Her til morgen kunne vi godt mærke at vejret var ved at slå om. Vinden var taget til (omkring 6-7 m/s) og uden mod sydøst kunne vi ane at skyer og regnvejr var på vej. Så da morgenmaden var spist gik vi i gang med at få forteltet ned mens det stadig var helt tørt – vinden sørgede for at der ikke var noget dug hverken på telt eller græs! Det tog os alt i alt godt 40 minutter at få alt pakket sammen så kvart i ti var det hele pakket – derefter var det op og betale for opholdet og så blev kursen sat mod Hvidovre efter en super bededagsferie på Enø; det er ikke (naturligvis) ikke sidste gang vi der i år.